TESZTINFO - HOTLINE: +36 70 647 4656

ArvaLab
ArvaLab
  • HOME
  • RÓLUNK
  • COVID-19 TESZTEK
  • PROFESSZIONÁLIS TESZTEK
  • LAKOSSÁGI ESZKÖZÖK
  • Üzemorvos - A-Lab Medical
  • WEBSHOP
  • KAPCSOLAT
  • BLOG

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az ArvaLab orvostechnológiai divíziót üzemeltető Arvali Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1054 Budapest, Szabadság tér 7., Bank Center I. em. , levelezési cím: 1036 Budapest, Lajos u. 74-76. Fszt.4; cégjegyzékszáma:  01 09 384680; adószáma: ‎14586941-2-41; email elérhetőség: info@arvalab.com, telefonszám: (+36) 20 494 1155; képviselő: Karvalics Attila továbbiakban: Ellátásszervező) és az ArvaLab Kft-vel együttműködő egészségügyi szolgáltató (a továbbiakban: Egészségügyi Szolgáltató Partner/Szolgáltató) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Ellátásszervező és Egészségügyi Szolgáltató Partner a továbbiakban együttesen: Felek).

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. Az Ellátásszervező egészségügyi szolgáltatókból álló ellátó hálózatot hoz létre, működtet, ezen hálózatot folyamatosan bővíti. Ellátásszervező és Egészségügyi Szolgáltató Partner(ek) a jelen ÁSZF-ben szabályozott szolgáltatásokat nyújtják egymásnak azzal, hogy az Ellátásszervező tevékenysége keretében az egészségügyi szolgáltatói hálózat tagjai által nyújtott egészségügyi ellátások igénybe vételének megszervezését végzi a vele szerződésben álló Ügyfelek részére, továbbá az ellátásszervezés keretein belül az egészségügyi szolgáltató hálózat tagjai részére a jelen szerződésben rögzített szolgáltatásokat végezhet, mely szolgáltatások általános feltételeire   - az eszközbeszerzés kivételével - szintén jelen ÁSZF rendelkezései érvényesek azzal, hogy Ellátásszervezőre Szolgáltót, Egészségügyi Szolgáltató Partnerre Megrendelőt kell érteni.

1.2. Ellátásszervező jelen ÁSZF-ben szabályozza a Szolgáltatóval, a Szolgáltató egészségügyi tevékenysége körében kötött szerződésre vonatkozó általános szerződési feltételeket, továbbá az általa végzett szolgáltatások feltételeit, amely szerződés (továbbiakban: Szolgáltatási Szerződés) keretében a Szolgáltató vállalja, hogy az Ellátásszervező Ügyfelei részére nyújt egészségügyi ellátást. Ellátásszervező pedig vállalja, hogy az Megrendelés és a jelen ÁSZF szerint teljesíti a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatás ellenértékét.  Az Egészségügyi Szolgáltató Partner által megrendelt szolgáltatás(ok)esetén maradéktalanul Ellátásszervező szolgáltatói minősége körében elvégzi az Egészségügyi Szolgáltató Partner által megrendelt szolgáltatást és teljesíti az Ellátásszervező által nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

1.3.  A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén igénybe vett, a Felek között érvényes Megrendelőben szabályozott labordiagnosztikai szolgáltatásokra és minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre. 

1.4. Felek írásban vagy elektronikusan jelen ÁSZF-ben meghatározott módon megrendelt egymásnak nyújtott szolgáltatásai továbbá a Felek között szerződésnek minősülnek. Az ÁSZF által szabályozott megállapodás akkor jön létre, amikor a Megrendelés leadásra kerül, és a Felek a megrendelésben jelen ÁSZF rendelkezéseit jelen ÁSZF-ben szabályozottak szerint elfogadják. Felek kijelentik, hogy a megrendelést e-mail formájában megküldött Megrendelő, illetőleg írásos e-mail formájában is elfogadják amennyiben tartalmazza a Megrendelőben szereplő kötelező tartalmi elemeket és a megrendelés során kifejezetten magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.5. A megrendelés az annak leadásától számított legfeljebb 48 órán belül szóban vagy elektronikus levélben küldött vagy postai úton eljuttatott visszaigazolással válik érvényessé. Amennyiben Felek kifejezetten írásbeli visszaigazolást kérnek, azt a teljesítés előtt kifejezetten kötelesek jelezni. A teljesítésig a lekötött létszámadatok (laboratóriumi vizsgálatok és kihelyezett mintavétellel egybekötött laboratóriumi vizsgálatok) kis mértékben módosíthatóak.

1.6. Felek az egyes szolgáltatások esetében előzetes egyeztetést követően meghatározhatnak egy minimális rendelési mennyiséget, amely esetén Szolgáltató még köteles ellátni a megrendelésben foglaltakat, illetve egy ehhez a mennyiséghez kapcsolódó minimális díjazást, amely eltérhet a Megrendelőben meghatározott egységártól. Amennyiben Felek nem határozzák meg a minimális mennyiségi értéket, úgy az eredetileg vállalt mennyiséghez képest csökkentett mennyiség esetén is az eredeti minimum ár érvényes 

1.7.A megrendelésben szerepelt megrendelési mennyiségek módosítására levélben és elektronikus levélben (e-mailben) kizárólag írásban a Felek egyetértésével van lehetőség a szolgáltatási díj módosításával. Mindaddig amíg módosításra nem kerül sor Felek az eredeti minimum ár alkalmazására vállalnak kötelezettséget.

1.8. A Felek a szerződésben foglaltak teljesítése céljából jóhiszeműség és tisztesség elvének megfelelően együttműködni, egymást minden, a szerződés teljesítése szempontjából lényeges körülményről haladéktalanul tájékoztatni kötelesek. A tájékoztatási kötelezettség elmulasztásából fakadó jogkövetkezményeket minden esetben a tájékoztatást elmulasztó vagy késedelmesen teljesítő Fél viseli.

1.8. A különböző laborszolgáltatások és mintavételi folyamatok, mintaszállítások, kapcsolódó eszközbeszerzések, megszervezését, közvetítését, a szolgáltatások értékesítését általában az Ellátásszervező végzi.

1.9. Az ÁSZF határozatlan időre szól ill. mindaddig, amíg az Ellátásszervező a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint nem léptett hatályba újabb ÁSZF-t.

1.10. Amennyiben a Megrendelő tartalma és az ÁSZF egyes rendelkezései eltérnek egymástól, úgy a Felek jogviszonyára az eltérő rendelkezések tekintetében a Megrendelő irányadó.

2. Az elérhető és megrendelhető szolgáltatások

2.1 Az ArvaLabnál különböző egészségügyi problémákhoz, egészségügyi állapotfelméréshez kapcsolódóan orvosdiagnosztikai, mikrobiológai diagnosztikai, laborvizsgálati szolgáltatások, konkrét laborvizsgálatok megrendelésére van lehetőség, melyhez az Arvalab Ellátásszervező Partner(ek) szolgáltatását veszi igénybe valamint Ellátásszervező Partnerek részére a jelen ÁSZF-ben rögzített szolgáltatásokat nyújt.

2.2. Egészségügyi Szolgáltató Partner által vállalható szolgáltatások:

Mintavételek: PCR, szerológai gyorstesztek és antigén tesztek elvégzése

Orvosbiológia: mintavétel, klinikai kémia, hematológia, klinikai immunológia, immunkémia

Mikrobiológia: enterális és vegyes bakteriológia, virológia, fertőzés-szerológia, molekuláris mikrobiológia, parazitológia

Egyéb vizsgálatok: alvászavar, bélegészség, élelmiszerallergia/intolerancia, hajegészség, hormonanyagcsere, rákmegelőzés, stressz/burnout/depresszió, szív/érrendszer, testsúly.

Szolgáltató ezeken felül egyéb molekuláris genetikai, és nem orvosi célú humángenetikai, állategészségügyi vizsgálatokat láthat el, illetve orvostechnikai eszközök, gyorstesztek: vérnyomásmérők, vércukorszintmérők, thermométerek, szerológiai és antigén gyorstesztek, állategészségügyi, élelmiszer- és kozmetikum bevizsgálásra alkalmas gyorstesztek forgalmazásával segítheti Partnereit.

2.3 Az ArvaLab az adott célra legmegfelelőbb és legköltséghatékonyabb nemzetközi vagy hazai laboratóriumi szolgáltató laborvizsgálatait közvetíti Megbízói felé. Mintavételhez, minták szállításához, tárolásához és az eredmények értékeléséhez az Arvali Kft az adott tevékenységre feljogosított alvállalkozót vehet igénybe. 

2.4 A laborvizsgálatok esetében tipikusan Szolgáltató a vizsgálathoz megfelelő mintavételt biztosít. Amennyiben a Megrendelő nyomtatvány alapján Szolgáltató felelős a mintavételért, úgy a mintavétel, a mintatárolás felelőssége teljes mértékben Szolgáltatót terheli, ez esetben Ellátásszervező nem tehető felelőssé a mintavételből, tárolásból és szállításból fakadó esetleges mintasérülésekért. Laborvizsgálat megrendelése esetén a legtöbb humán minta postai úton nem szállítható, kivéve, ha arról a Megrendelő nyomtatvány külön rendelkezik. A minták szállításáról Felek előre egyeztetnek, vagy a Megrendeőkben szabályozzák azt. Ellátásszervező által közveített páciensek és laboratóriumi szolgáltatások esetén a minták szállítása alapból Ellásszervező feladata, hacsak Felek másképp nem rendelkeznek erről. Amennyiben a megfelelő mintaszállítást Ellátásszervező nem tudja megoldani, úgy Szolgáltató speciális a minta levételére és szakszerű tárolására alkalmas eszközt és edényzetet bocsájthat a megrendelő rendelkezésére külön térítés ellenében.

2.5. Szolgáltató jogosult a saját körben végzett PCR vizsgálatai kiértékelésével Ellátásszervezőt megbízni, mely keretein belül a minimálisan vállalt kiértékelendő mennyiség 1 fő, amennyiben ezzel együtt az Ellátás szervező által vizsgálatra vitt személyek létszáma elérte a 4 főt, illetve 4 fő, amennyiben a mintavétel az eredeti Megbízástól függetlenül, más időpontban történik.

Ebben az esetben a minták szállítása alapból Szolgáltató feladata, hacsak Felek másképp nem rendelkeznek erről. Amennyiben a megfelelő mintaszállítást Szolgáltató nem tudja megoldani, úgy Ellátás szervező speciális a minta levételére és szakszerű tárolására alkalmas eszközt és edényzetet bocsájthat a Ellátás szervező rendelkezésére külön térítés ellenében.

2.7. A sikeres megrendelést követően, a beérkezett mintaanyagot speciális körülmények között azonnal továbbításra kerül a szerződéses laboratóriumba, ahol megtörténik a megrendelt laborvizsgálat. A laborvizsgálati részletes eredményt a vizsgálat megkezdését követő 12-72 órán belül, de általában 24 órán belül e-mailen elküldi a Szolgáltatónak Ellátásszervező. Az eredmény több célt is szolgálhat, a hatósági előírásoknak történő megfelelést, például karantén mentesítést, illetve az Ellátásszervező Megbízójának és munkatársainak belső tájékoztatását. A labordiagnosztikai eredmények árazása a meghatározott céltól, a helyszíntől, a személyzet összetételétől és nagyságától, valamint a szállítási igényektől és a Szolgáltatótól igénybe vett szolgáltatások nagyságától, rendszerességétől és komplexitásától függően változhat.

2.8. Ellátásszervező által vállalt Szolgáltatások

Szolgáltató által adott minták labordiagnosztikai kiértékelésében való közreműködés, melynek keretein belül Szolgáltató a saját körben végzett PCR vizsgálatait Ellátásszervezővel kiértékelteti ezen minták adatainak elkülönült kezelése mellett vagy Ellátás szervező által biztosított mintákkal együtt. A minimálisan vállalt kiértékelendő mennyiség 1 fő, amennyiben ezzel együtt az Ellátás szervező által vizsgálatra vitt személyek létszáma elérte a 4 főt, illetve 4 fő, amennyiben a mintavétel az eredeti Megbízástól függetlenül, más időpontban történik.

Szolgáltató részére COVID-19 tesztek (PCR, szerológiai, antigén) beszerzése, mely eszközök értékesítése vonatkozásában a Felek jogait és kötelezettségeire Ellátásszervező Szállítói ÁSZF-ben rögzített rendelkezések szabályozzák.

Felek megállapodhatnak egyedi megrendelővel egyedi projektekben is: például Szolgáltató részt vehet országos, kutatási célú kipróbálási projektekben, amelynek keretein belül Ellátás szervező biztosítja az általa forgalmazott minőségi egészségügyi diagnosztikai eszközöket, termékeket, POCT teszteket (nemzetközileg már alkalmazott tumor markerek, kardiovaszkuláris markerek, fertőző betegségekre, STDk-re alkalmas termékek, gasztrointesztinális tesztek, drogtesztek. A Partnerrel közösen kiválasztott termékeket Partner térítésmentesen használhatja a felmérés időszakára. Ellátásszervező megkötött egyedi megállapodás esetén referenciapontként tűntetheti fel Partner által működtetett Szolgáltató egységet.

3. A Szolgáltató teljesítésének alapelvei 

3.1. Az Ügyfelek számára a lehető legmagasabb színvonalú biztosítási és egészségügyi ellátás biztosítása érdekében a Szolgáltató: 

a. biztosítja, hogy az Ügyfelek részére a szolgáltatást ténylegesen végző személyek nevüket és beosztásukat külön kérés nélkül közöljék. 

b. Az Ügyfelek számára közérthető, részletes és pontos felvilágosítást ad a diagnózisról, az esetleges kezelésekről. 

c. Az Eü. tv. rendelkezéseinek figyelembevételével minden olyan információt közöl, amelynek megismerése szükséges és indokolt az Ügyfelek számára, valamint a javasolt kezelés vagy beavatkozás előtti beleegyezés megadásához szükséges. A tájékoztatásban felek beleértik a releváns kockázatok ismertetését is. 

d. Biztosítja az Ügyfelek saját egészségügyi adatukhoz való hozzáférés jogát, összhangban az egészségügyi és a személyes adatokra vonatkozó jogszabályi és egyéb rendelkezésekkel. 

f. Tevékenységét mindenkor az Eütv. és egyéb szakmai szabályok által előírt orvosszakmai protokollok szerint látja el

4. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei 

4.1. A Szolgáltató jogosult indokolt esetben Közreműködőt igénybe venni. Közreműködő egészségügyi szolgáltató kiválasztásáért és az általa elvégzett egészségügyi tevékenységért teljes felelősséget vállal. Szolgáltató a közreműködő kiválasztásakor, és a velük történő szerződéskötéskor megfelelő, elvárható és a jogszabályokban rögzített szakmai gondossággal jár el. 

4.2. A Megrendelő aláírásával a Szolgáltató kijelenti, hogy mind a Szolgáltató, mind alkalmazottjai illetve közreműködői rendelkeznek az egészségügyi tevékenység végzéséhez szükséges hatósági engedélyekkel, személyi és technikai feltételekkel, továbbá megfelelnek a jogszabályokban és hatósági előírásokban támasztott valamennyi követelménynek. 

4.3. Szolgáltató köteles a mintavételi helyszín - két különálló helyiség, mosdó lehetőség-, a mintavételre kiképzett szakszemélyzet a helyiségek fertőtlenítésének biztosítására, a higiéniai protokollok maradéktalan betartására.

4.4. Szolgáltató köteles a szükséges adminisztráció elvégzésére, az ellátottak adatainak és vizsgálati eredményeinek rögzítése és tárolása továbbá a vizsgálati eredmények Ellátásszervező számára a közösen egyeztetett módon történő eljuttatására.), 

4.5. Szolgáltató köteles a sürgősségi laborvizsgálatot a minta átvételétől számított 24-36 órán belül a standard időpontban, míg más időpontokban általában a laborba érkezéstől számított 24-72 órán belül rendelkezésre bocsátani.

4.6.A Szolgáltató haladéktalanul köteles az Ellátásszervezőt értesíteni, amennyiben a tevékenység folytatásához szükséges hatósági engedély teljesen vagy részlegesen visszavonásra kerül. Az értesítés elmulasztásából eredő kárért a Szolgáltató teljes felelősséggel tartozik. 

4.7. A Szolgáltató köteles biztosítani az Ellátásszervező számára az ellenőrzés lehetőségét mind az egészségügyi ellátással, mind pedig az ezzel összefüggő adminisztrációval kapcsolatban. 

4.8. A Szolgáltató orvos-szakmai tevékenységére vonatkozó szabályok betartásáért az egészségügyi törvény rendelkezései szerint felel a szolgáltatás igénybe vevőjével szemben. 

4.9. Szolgáltató köteles az Ellátás szervezőtől igénybe vett szolgáltatás ellenértékének megfizetésére, annak maradéktalan teljesítése esetén.

5. Az Ellátásszervező kötelezettségei 

5.1. Ellátásszervező a Szolgáltató által végzett egészségügyi szolgáltatások ellenértékét csak abban az esetben köteles megtéríteni, ha a Szolgáltató által végzett ellátást a Szolgáltatási Szerződés és a jelen ÁSZF-ben leírtaknak megfelelően szervezték meg és végezték el. 

5.2. Az Ellátásszervező köteles a Szolgáltatót minden olyan tájékoztatással ellátni, amely szükséges a Szolgáltatási Szerződés teljesítéséhez. Ezen változásokról azok hatályba lépése előtt legkésőbb 15 nappal előre esedékesen köteles a tájékoztatást megadni.

5.3. Ellátásszervező köteles a Szolgáltató tevékenységének elősegítésére, a mintavételi igények, szakmai információk átadására, adatfelvételi nyomtatványok, különösen egyéni nyilatkozat, illetve gyűjtő adatokat tartalmazó táblázat biztosítására, mintavevő pálca, reagens, vizsgálati eredmények szállításának biztosítására, laborvizsgálat, egyéni és csoportos kiértékelésének elősegítésére.

5.4. Ellátás szervező köteles szolgáltatói megrendelés esetén a védőfelszerelések (mosható védőruha, FFP2 maszk, védőszemüveg) biztosítására.

5.5. Ellátásszervező a szolgáltatás időpontját vagy a szolgáltató online felületén foglalja le a Szolgáltató által megküldött foglalási idősávok alapján, vagy online foglalási felülettel nem rendelkező szolgáltatók esetében telefonon, e-mail formájában, illetőleg a Szolgáltatónál Ellátásszervező által működtetett online időpont foglaló rendszeren keresztül foglalja le.

5.6. Ellátásszervező tevékenysége közvetített szolgáltatást tartalmazhat.

5.7. Ellátásszervező az általa biztosított páciensek esetén illetőleg Szolgáltató Partner kérése köteles a szállítást biztosítani és annak költségét viselni.

6. Szolgáltatási Szerződés megszűnése 

6.1. A Szolgáltatási Szerződés megszűnése esetén a Felek egymással maradéktalanul elszámolni kötelesek.

6.2. Szolgáltatási Szerződés az alábbi esetekben szűnik meg:

∙ a Felek erre vonatkozó közös megegyezése, 

∙ bármelyik Fél által történő rendes felmondás, 

∙ bármelyik Fél által történő rendkívüli felmondás, 

∙ bármelyik Fél jogutód nélküli megszűnése. 

6.3. Rendes felmondás

 A Szolgáltatási Szerződést bármelyik fél a másik félhez intézett egyoldalú, írásbeli nyilatkozattal, indokolás nélkül, harminc (30) napos felmondási idővel felmondhatja az utolsó közös egyedi megállapodás teljesítését követően. A felmondási idő akkor kezdődik, amikor az írásban, ajánlott levélben közölt vagy a jelen ÁSZF szerinti hatályos felmondás a másik Félhez megérkezik. A felmondási idő lejártával a Szolgáltatási Szerződés megszűnik.

6.4. Rendkívüli felmondás 

A Felek a Szolgáltatási Szerződést a másik fél súlyos szerződésszegése esetén írásban, a másik Félhez intézett írásbeli nyilatkozattal, indoklással ellátva, azonnali hatállyal felmondhatják. 

6.4.1. A Szolgáltató részéről súlyos szerződésszegésnek minősül:

∙ ha működése súlyosan vagy ismétlődően sértette az Ellátásszervező érdekeit, 

∙ ha működése súlyosan vagy ismétlődően sértette az Ügyfelek érdekeit, 

∙ amennyiben a működéséhez szükséges hatósági engedély visszavonásra került. 

amennyiben az Ellátásszervező által vállalt szolgáltatás teljesítését Szolgáltató indokolatlanul akadályozza

6.4.2. Az Ellátásszervező részéről súlyos szerződésszegésnek minősül: 

∙ ha az Ellátásszervező a fizetési határidőt a Szolgáltató erre vonatkozó felhívásának átvételét követő 30 nappal meghaladóan sem fizeti meg a szolgáltatás díját anélkül, hogy azt kifogásolta volna annak tartalmát. 

  • A vállalt szolgáltatást a Szolgáltató írásban tett felszólítása ellenére sem a megszabott határidőn belül nem teljesíti 
  • Bármelyik Fél részéről súlyos szerződésszegésnek minősül, és a másik Fél a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja abban az esetben, ha a szerződésszegő Fél a titoktartásra illetve az adatkezelésre vonatkozó bármely kötelezettségét megszegi. A rendkívüli felmondás átvételekor a Szolgáltatási Szerződés azonnali hatállyal megszűnik.

7. Adatkezelés

7.1 Tömeges labordiagnosztikai szolgáltatás igénybevétele esetén, amennyiben a mintavételt nem az Ellátásszervező által biztosított szakszemélyzet végzi, úgy a mintákat biztosító adatok anonimizáltan, számkódoltan érkeznek az Ellátásszolgáltatóhoz, azaz személyes adatkezelés nem történik. A mintaadók egyedi kódokkal vannak beazonosítva, a mintavevő ezek alapján a kapott labordiagnosztikai eredmények birtokában képes lesz beazonosítani az esetleges pozitív és negatív leletek forrását, és megtenni a szükséges hatósági bejelentéseket, lépéseket.  ez esetben a betegadatok kezeléséért a mintavevő egészségügyi szolgáltató a felelős.

7.2 Amennyiben a mintavételt is az Ellátásszervező által megbízott szakszemélyzet látja el, úgy a személyes adatok felvételét, illetve a vizsgálathoz való hozzájárulás adatfelvételi űrlapon és nyilatkozati nyomtatványon egy orvosi állapot-és környezetfelmérő kérdőív segítségével az Ellátásszervező, az egészségügyi adatok felvételét a partner egészségügyi szolgáltató végzi. Az adatok felvétele papír alapon és elektronikus úton történhet, azokat az egészségügyi szolgáltató kezeli a jogszabályoknak és a saját adatkezelési szabályzatának megfelelően. 

7.3 Ellátásszervező vállalja, hogy amennyiben a megrendelt vizsgálatok indokolják, megszerzi a vizsgálandó személyek hozzájárulását egészségügyi adataik Szolgáltató és annak alvállalkozói, szerződéses partnerei által történő adatkezeléséhez még az adatfelvétel előtt. Ellátásszervező nem rögzít egészségügyi adatokat, de felügyeli az egészségügyi adatok kezelésének biztonságát szerződéses partnerei körében, és szakmai tanácsokkal segíti a jogszabálykövető adatkezelést. Az adatkezelést Ellátásszervező Adatvédelmi Szabályzata tartalmazza.

8. Teljesítés, fizetési mód és fizetési feltételek

8.1 Felek a megrendelt szolgáltatás(ok)ról, illetve a szállítási díjért kifizetett összegekről számlát állítanak ki.  A számlák közvetített szolgáltatásokat tartalmazhatnak.

8.2 A megrendelt szolgáltatás(ok) ellenértékének kiegyenlítése:

  1. banki átutalással a megrendelőn megadott bankszámlaszámra
  2. teljesítés napján készpénzben

8.3. Amennyiben Szolgáltató teljesítése szakszemélyzete betegsége, anyag- és eszközhiány, laboratóriumi kapacitáshiány miatt akadályba ütközik, úgy Felek az okok mérlegelése újabb alapján közös időpontot jelölhetnek ki az adott munkák elvégzésére, vagy Ellátásszervező a teljesítésbe más szolgáltatót vonhat be azon időpontig, ameddig Szolgáltató nem képes biztosítani vállalt kötelezettségeit. Ebben az esetben Szolgáltató köteles maga helyett más szolgáltatót ajánlani, akinek ajánlatát azonban Ellátásszervezőnek nem kötelessége elfogadni. Felek egyetértenek abban, hogy amennyiben Megbízó pótszolgáltatást vesz igénybe, úgy annak díjazásáról egyedileg állapodik meg a szolgáltatásba bevont piaci szereplővel, ennek tartalmára jelen szerződés Szolgáltató partnerének nincs ráhatása, azért szakmai és pénzügyi felelősséget nem vállal, azok feltételei eltérhetnek a Felek megállapodásában szereplő feltételektől

9. Szerződéstől való elállás 

9.1. Amennyiben a Felek tevékenységében olyan mértékű változás állna be, ami a teljesítést lehetetlenné teszi, vagy a külső körülmények olyan mértékben megváltoznak, hogy a szerződés teljesítése lehetetlenné vagy érdektelenné válik, Felek elállhatnak a szerződéstől. Ez esetben Felek kötelesek az elállás időpontjáig megtörtént munkálatok, anyagbeszerzések, előlegkifizetések ellentételezését ésszerű mértékig vállalni, illetve az esetlegesen beérkezett előleggel kötelesek elszámolni, azt az ésszerű mértékben és a szerződés teljesítése érdekében felmerült költségek levonása és az elszámolás elkészítése után köteles 5 munkanapon belül visszautalni.

9.2. Amennyiben Felek a szerződéstől el kívánnak állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot a szerződés létrejöttét követően a hivatkozott körülmények felmerülésétől számított 48 órán belül kötelesek elektronikus levél formájában egymásnak megküldeni. Amennyiben adott kormányzati és szabályozói intézkedések tartósan is értelmetlenné tesznek egy több lépcsős teljesítést érintő megrendelést, úgy Felek ezek mérlegelésével közös megegyezéssel megszűntethetik vagy módosíthatják a megállapodás hosszabb távra szóló elemeit, illetve annak azon rövid távú elemeket is, amelyek esetében még lehetőség nyílik az alvállalkozók szerződésének módosítására, felmondására. Az elállás általában véve a soron következő vizsgálatra nem, vagy csak a Felek közös egyetértésével az elállásig felmerülő kötelezettségek pénzügyi teljesítése mellett érvényes.

7. Egyéb rendelkezések

7.1 Felek a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolják egymás adatait, de azokat harmadik félnek nem adhatják át, kivéve, ha ahhoz a másik fél hozzájárult és a szerződés teljesítésekor harmadik fél alvállalkozóként közreműködik. Az alvállalkozók ezeket a személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Felek az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el.

7.3. A Felek által szándékolt üzletkötést megelőző tájékoztatások, tárgyalások, ajánlatkérések, ajánlatok, ajánlattételi eljárások, és személyes konzultációk, illetve az üzletkötést követő, a Felek közötti szerződéses kapcsolat során esetlegesen a Felek birtokába kerülő írásbeli dokumentációk, szóbeli tájékoztatások, elhangzó információk, kapcsolatos egyéb – nyilvánosan nem hozzáférhető – tények, adatok és egyéb információk üzleti titkot képeznek. Felek tudomásul veszi, hogy a jelen pontban rögzített tények vonatkozásában titoktartás terhelik őket, abban az esetben is, ha a felek közötti szerződéskötésre nem kerül sor, vagy a szerződéses jogviszony a Felek között megszűnik. Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a másik fél kifejezett írásbeli hozzájáruló nyilatkozata nélkül az Üzleti Titkot, illetve az Üzleti Titok körébe tartozó semminemű információt, adatot, tényt nem hoz nyilvánosságra és/vagy nem szolgáltat ki harmadik magán-, vagy jogi személy részére.

7.4 A jelen ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége esetén az érvénytelenség jogkövetkezményeit kizárólag az érvénytelen rendelkezésre kell alkalmazni, a Megrendelés és az ÁSZF egyéb rendelkezéseinek érvényességét nem érinti.

7.5 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítások a www.arvalab.com weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lépnek hatályba és visszavonásig hatályosak

7.6. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. tv.  ( Ptk. ) és az egészségügyről szóló, 1997. évi CLIV. törvény, az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló, 2003. évi LXXXIV. törvény, valamint a vonatkozó egyéb hatályos magyar jogszabályokban foglaltak az irányadók.

7.7. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére a magyar jog irányadó. Felek a peres eljárás lefolytatására a Székesfehérvári Járásbíróság illetőleg a Székesfehérvári Törvényszék illetékességét kötik ki.

7.8. Az ArvaLab szerződéses partnerei, ügyfelei nem vehetik fel közvetlenül a kapcsolatot az ArvaLab és az A-Lab Kft. mintavevő munkatársaival, mintavevő alvállalkozóival, nem kezdeményezhetnek és nem köthetnek velük közvetlenül szerződést vállalati szűrésekre. Amennyiben mégis közvetlen kapcsolatfelvétel történik, az csakis írásban és Szolgáltató részvételével, annak másolatba tételével történhet. Ezen felül, ArvaLab szerződéses partnerei nem fogadhatják el az ArvaLab és az A-Lab alvállalkozóinak üzleti-szolgáltatási célokat szolgáló a szóbeli és írásbeli megkereséseit, amennyiben ilyen esemény történik, úgy arról azonnal értesíteniük kell az ArvaLab és az és az A-Lab Medical munkatársait.

Kelt: Budapest, 2020. március 10-én. Hatályos visszavonásig.

Copyright © 2020  A-Lab Pharma - All Rights Reserved.

  • HOME
  • RÓLUNK
  • COVID-19 TESZTEK
  • Üzemorvos - A-Lab Medical
  • WEBSHOP
  • KAPCSOLAT
  • BLOG
  • ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ
  • ÁSZF (Hálózati Partnerek)
  • ÁSZF (Kereskedelem)
  • ÁSZF (Labordiagnosztika)
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelmi Szabályzat
  • A-Lab Medical ÁSZF

Powered by GoDaddy Website Builder

Ez az oldal sütiket (cookie-kat) használ.

  

Weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk a webhely forgalmának elemzésére és a webhely élményének optimalizálására. A sütik használatának elfogadásával az Ön adatait összesítjük az összes többi felhasználó adataival. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.

Elfogadom