VÉRVÉTEL OTTHON ÉS BUDAPESTEN: +36 1 77 33 203, TERMÉK HOTLINE: 20 295 9986

ArvaLab
ArvaLab
  • HOME
  • RÓLUNK
  • KARDIOLÓGIA-BELGYÓGYÁSZAT
  • ÜZEMORVOS- A-LAB MEDICAL
  • VÁLLALATI SZŰRÉS
  • VÉRVÉTEL BUDAPEST
  • OTTHONI VÉRVÉTEL
  • NÉPSZERŰ SZŰRŐCSOMAGOK
  • LAKOSSÁGI TERMÉKEK
  • PROFESSZIONÁLIS TESZTEK
  • WELLNESS BERENDEZÉSEK
  • WEBSHOP
  • KAPCSOLAT
  • KIADÓ RENDELŐ
  • BLOG

Általános szerződési feltételek

Foglalkozás Egészségügyi Szakrendeléshez

Megrendelő:

Vállalkozó: A-LAB Medical Kft

A jelen ÁSZF-ben használt, nagy kezdő betűvel használt kifejezések a Megrendelő és a Vállalkozó közötti

szerződésben rögzített jelentéssel bírnak. Ezen szerződés és a jelen ÁSZF a továbbiakban együttesen:

„Szerződés”.


1.Szerződés tárgya

1.1. A Megrendelő munkavállalói részére foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás nyújtása az alábbi

jogszabályok figyelembevétele alapján történik:

Magyarország Alaptörvénye

1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló

5/1993. (XII.26.) MüM rendelettel

1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről

1999. évi XLII. törvény a nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának,

forgalmazásának egyes szabályairól

89/1995. (VII. 14.) Korm. rendelet a foglalkozás-egészségügyi szolgálatról

27/1995. (VII. 25.) NM rendelet a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásról

50/1999. (XI. 3.) EüM rendelet a képernyő előtti munkavégzés minimális egészségügyi és

biztonsági követelményeiről

26/2000. (IX. 30.) EüM rendelet a foglalkozási eredetű rákkeltő anyagok elleni védekezésről és

az általuk okozott egészségkárosodások megelőzéséről

44/2000. (XII.27.) EüM rendelet a veszélyes anyagokkal és a veszélyes készítményekkel

kapcsolatos egyes eljárások, illetve tevékenységek részletes szabályairól

10/2016. (IV. 5.) NGM rendelet a munkaeszközök és használatuk biztonsági és egészségügyi

követelményeinek minimális szintjéről

22/2005. (VI. 24.) EüM rendelet a rezgésexpozíciónak kitett munkavállalókra vonatkozó

minimális egészségi és munkabiztonsági követelményekről


2. Szerződő felek kötelezettségvállalása

2.1. Megrendelő kötelezettségvállalásai:

2.1.1. A Megrendelő ellátja a 33/1998. (VI.24.) NM rendeletben foglalt kötelezettségeit, így

különösen:

2.1.1.1. A Vállalkozóval közösen meghatározza a munkaköri alkalmassági vizsgálatok rendjét.

2.1.1.2. Elvégzi alkalmazottainak foglalkozás-egészségügyi osztályba (A, B) történő

besorolását. A besorolás elvégzésében Vállalkozó közreműködik, és a Megrendelő

kérheti a területileg illetékes ÁNTSZ vagy a fővárosi/megyei kormányhivatalok

munkavédelmi és munkaügyi szakigazgatási szerveinek segítségét is.

2.1.1.3. Köteles az általa kitöltött, aláírt és lebélyegzett vizsgálatkérő nyomtatványon

(Munkaköri alkalmassági vizsgálatra utalás (14. számú melléklet a 33/1998. (VI. 24.)

NM rendelethez)) igényelni a jogszabály által előírt munka-alkalmassági vizsgálatot.

2.1.1.4. Köteles munkavállalóinak nevét, születési dátumát és lakcímét, TAJ számát,

munkakörét a jelen Szerződés aláírásától számított 15 munkanapon belül írásban a

továbbiakban pedig évente kétszer (június 15-ig és december 15-ig) írásban, e-mailen

közölni Vállalkozóval.

2.1.1.5. A munkavégzéssel kapcsolatos, foglalkozás-egészségügyi szempontból fontos adatokat

(pl. munkahelyi egészségkárosító kockázatai, expozíciós idő) Vállalkozó rendelkezésére bocsátja.

2.1.1.6. Gondoskodik arról, hogy munkavállalói előre egyeztetett időben és helyen, a

foglalkozás-egészségügyi vizsgálatokon részt vegyenek.

2.1.1.7. A Megrendelő köteles a létszám, munkakör, illetve besorolási változásokat a Vállalkozónak haladéktalanul írásban jelezni.

2.2. Vállalkozó kötelezettségvállalásai:

2.2.1.A Vállalkozó az alapszolgáltatás keretében:

2.2.1.1. Elvégzi a külön jogszabályban meghatározott előzetes, időszakos és soron kívüli

munkaköri alkalmassági vizsgálatokat.

2.2.1.2. Kezdeményezi a szükséges szakorvosi vizsgálatokat.

2.2.1.3. Közreműködik az 50/1999. (XI.3.) EüM rendeletnek megfelelően a képernyő előtt

munkát végzők kétévenként esedékes szemészeti szakorvosi szűrésének

megszervezésében, figyelembe véve a Megrendelő vonatkozó hatályos belső utasításait.

2.2.1.4. Kivizsgálja a külön jogszabályban meghatározottak szerint a foglalkozási

megbetegedéseket, illetve a fokozott expozíciónak kitett eseteket.

2.2.1.5. Elvégzi a munkakörülmények és a munkavégzés egészségkárosító hatásainak írásban

dokumentált vizsgálatát – a helyi körülmények figyelembevételével – folyamatosan,

illetve változás bekövetkezésekor soron kívül.

2.2.1.6. Elvégzi – a külön jogszabályban meghatározottak szerint – az egyéni védőeszközökkel

kapcsolatos tanácsadást.

2.2.1.7. Ellátja – a külön jogszabályban előírtak szerint – a munkahelyek kémiai biztonságát

érintő feladatokat.

2.2.1.8. Elvégzi a munkavállalók munkakörülményeivel kapcsolatos, egészséget, biztonságot

érintő kérdésekkel összefüggő felvilágosítást.

2.2.1.9. Előírásszerűen vezeti a munkavállalók foglalkozás-egészségügyi nyilvántartását.

2.2.1.10. Ellátja – a külön jogszabályban előírtak szerint – a munkakörhöz kötött védőoltásokkal

kapcsolatos feladatokat.

2.2.1.11. Ellátja a krónikus megbetegedésben szenvedő munkavállalók megelőző gondozását.

2.2.1.12. Elvégzi a megváltozott munkaképességű dolgozók alkalmazási feltételeinek vizsgálatát.

2.2.1.13. Kivizsgálja a foglalkozási megbetegedés gyanúját, megszervezi a speciális vizsgálatokat

és lefolytatja a jogszabályban rögzített eljárásokat.

2.2.1.14. Eleget tesz a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatásról szóló jogszabályban

meghatározott egyéb feladatoknak.

2.2.1.15. A munkavállalók egészségi állapotát megfelelően tükröző nyilvántartást vezet, ennek

érdekében a szerződő felek kötelesek jóhiszeműen együttműködni.

2.2.1.16. Eleget tesz a foglalkozás-egészségüggyel kapcsolatos valamennyi jelentési

kötelezettségnek és az adatrögzítést elektronikusan végzi.

2.2.1.17. Az előírt bejelentési és adminisztrációs kötelezettségek, egészségügyi dokumentációk

elkészítése és az ellenőrző hatóságok felé történő adatszolgáltatás teljesítése.

2.2.2.A Vállalkozó közreműködik:

2.2.2.1. Az Mtv. 58. §-ban felsorolt munkáltatói feladatok ellátásában, különösen:

A munkahelyi veszélyforrások feltárásában évente, illetve indokolt esetben soron

kívül végzett kockázatbecslésben, közreműködik annak egészség megóvással

kapcsolatos elemeinek összeállításában, a kockázatbecslés véleményezésében. A

végleges kockázatbecslést szakmai vezetőjének aláírásával hitelesíti.

A közreműködés során véleményezi az elkészült, de még nem véglegesített

kockázatértékeléssel kapcsolatos dokumentumokat, ezekkel kapcsolatban javaslatot tesz.

A kockázatértékelési dokumentumok (orvosi vizsgálat rendje)

A foglalkozás-egészségügyi, fiziológiai, ergonómiai és higiénés feladatok

megoldásában.

A foglalkozási rehabilitációban.

2.2.2.2. A Megrendelő Munkavédelmi Szabályzatának és az előzetes értesítésnek megfelelően

rendszeres munkavédelmi szemlét tart a Megrendelő különböző munkaterületein,előzetesen egyeztetett időpontban.

2.2.2.3. A Vállalkozó kötelezi magát arra, hogy az általa vizsgált betegek adatait, orvosi

dokumentációit a vonatkozó szabályok és az orvosi titoktartásnak megfelelően kezeli

mind a Megrendelővel mind pedig harmadik személyekkel szemben.

2.2.2.4. A Szerződésben foglaltak teljesítéséhez a Vállalkozó más egészségügyi intézményeket,

egészségügyi szolgáltatókat és szakorvosokat is igénybe vehet.

2.2.2.5. A Vállalkozó előre nem látható okokból jogosult a vizsgálat időpontját egy későbbi

időpontra halasztani, mely esetben a vizsgálat elmaradásáról a Megrendelőt vagy annak

munkavállalóit mielőbb értesíti. A későbbi időpont közös megegyezéssel kerül kijelölésre.


3.További fizetési feltételek:

3.1. A Megrendelő saját helyszínén történő vizsgálat elvégzéséhez Vállalkozó jogosult meghatározni az egy ellátási időpontban elvárt minimum létszámot és az ehhez szükséges infrastukturális minimum

feltételeket és vidéki helyszín esetén az estleges kiszállási díjat.

A Vállalkozó által elvárt és a Megrendelő által visszaigazolt minimális létszám minimum kiszámlázásra kerül, abban az esetben is, ha ténylegesen ennél a minimális létszámnál csak kevesebben vesznek részt a vizsgálaton.

Amennyiben a megbeszélt és megrendelt helyszíni vizsgálatot a Megrendelő a vizsgálat napja előtti 3.

munkanap végéig nem mondja el, úgy a minimális vizsgálati létszám szintén kiszámlázásra kerül.

3.2. Amennyiben a Megrendelő munkavállalója a Vállalkozó vagy alvállalkozója rendelőjébe időpontot foglal, de nem jelenik meg a vizsgálaton, és a vizsgálat előtti 2 munkanappal nem mondja le az időpontot, a Vállalkozó jogosult a vizsgálat árának 100 százalékát kiszámlázni.

3.3. A Felek havonta számolnak el, melynek keretében a Vállalkozó havonta számlákat állít ki a teljesített szolgáltatásokról. A Megrendelő köteles a Vállalkozó számláját a kiállítástól számított (30) napon belül megfizetni.

3.4. A Vállalkozó a Megrendelő írásbeli kérésére másolatot állít ki a foglalkozás-egészségügyi alkalmassági véleményről, azonban a vizsgálatot követő 15 napon túl ezt 1.000 Ft/fő/másolat (tárgyi adómentes) díjon készíti el.

3.5. A jelen Szerződés szerinti Foglalkozás Egészségügyi Szolgáltatás (SZJ 85.12.11) – a jelenlegi

jogszabályi rendelkezések alapján – tárgyi adómentes (TAM). Amennyiben azonban a vonatkozó

jogszabályok megváltozása folytán a jelen Szerződés tárgyát képező szolgáltatás után ÁFA-t kellene

fizetni, úgy a Vállalkozó jogosult a fenti nettó díjak után az ÁFA-t felszámítani.

3.6. Késedelmes fizetés esetén Megrendelő köteles évi 12 százalék késedelmi kamatot fizetni.

3.7. A Vállalkozó jogosult a fent meghatározott vállalkozói díjakat naptári évenként emelni legfeljebb a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb aktuális éves fogyasztói árindexével egyező mértékben. Az első díjemelésre a jelen Szerződés aláírását követő naptári év kezdetétől kerülhet sor.

3.8. A Felek megállapodnak abban, hogy a követelés elévülését a követelés teljesítésére irányuló írásbeli felszólítás is megszakítja.


4.Szerződés megszüntetése

4.1. Jelen Szerződést a Felek 90 napos határidővel bármely időpontban indokolás nélkül rendes felmondással mondhatják fel. Felek a felmondást a másik félhez címzett írásbeli nyilatkozatukkal gyakorolhatják. A felmondási idő a felmondás kézhezvételének napjától számítódik. A felmondást ajánlott küldeményben, illetve átvételi elismervény ellenében személyesen kell a másik félnek átadni.

4.2. Bármelyik fél súlyos szerződésszegése esetén rendkívüli felmondásnak van helye. A rendkívüli

felmondás formájára és átadására a rendes felmondásnál leírtak az irányadók. Rendkívüli felmondás

azonnali hatályú, azaz felmondási idő egyik fél részéről sincs. Rendkívüli felmondásnak van helye

különösen az alábbi esetekben: ha Megrendelő az esedékessé vált fizetési kötelezettségével 15 napot meghaladó késedelembe

esik, a felek bármelyikével szemben hivatalos lapban jogerősen közzétett csőd- vagy felszámolási

eljárás indul, vagy egyéb módon fizetésképtelenné válik. 

4.3. Jelen Szerződést a Felek közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik.

4.4. Jelen Szerződést teljesítését a Vállalkozó szüneteltetheti, illetve azonnali hatállyal felmondhatja abban az esetben, amennyiben a Megrendelő 15 napot meghaladó fizetési késedelembe esik. A Szerződések szüneteltetéséről mindenkor előzetes értesítést küld a Megrendelő részére.


5.Vegyes rendelkezések

5.1. Vállalkozó kijelenti és szavatolja a következőket:

5.1.1. A foglalkozás-egészségügyi alapszolgáltatás nyújtására jogosult, rendelkezik mindazon

feltétellel és engedéllyel, melyet a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás nyújtásához jogszabály

előír, különös tekintettel a foglalkozás-egészségügyi szolgálatról szóló 89/1995. (VII.14.)

Kormányrendelet, illetve a foglalkozás-egészségügyiszolgáltatásról szóló 27/1995. (VII.25.) NM

rendelet (a továbbiakban: Rendelet) rendelkezéseire.

5.1.2. A magyar jog szerint létrehozott és érvényesen létező társaság, és rendelkezik minden

felhatalmazással, joggal, amely szükséges ahhoz, hogy jelen Szerződést Megrendelővel

megkösse és gyakorolja jogait, valamint eleget tegyen kötelezettségeinek jelen Szerződés

rendelkezései szerint.

5.2. A Felek közötti, a jelen Szerződéssel kapcsolatos valamennyi értesítést írásban kell teljesíteni a Felek jelen Szerződésben feltüntetett székhelyére, amelynek módja lehet személyes átadás a kézbesítés  megtörténtét tanúsító módon, illetve ajánlott postai küldemény. Az ajánlott postai küldemény sikertelen kézbesítését követő ötödik napon az értesítés kézbesítettnek tekintendő. A Felek a jelen Szerződésben meghatározott adataikban bekövetkezett változásokról haladéktalanul értesíteni kötelesek egymást.

5.3. A szerződő Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy minden olyan tényt, körülményt, adatot és

információt megosztanak egymással, amelynek birtokában vannak, és amely szükséges a Szerződéses

kötelezettségek teljesítéséhez, vagy előmozdíthatja azt. Az a körülmény, hogy az egyik fél a szükséges

információt már más forrásból beszerezte, nem mentesíti a másik felet fenti kötelezettségének teljesítése alól. Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen Szerződés teljesítése során a Megrendelő szervezetéről, eljárási rendjéről, ügyeiről tudomására jutott információkat üzleti titokként kezeli.

5.4. A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a jelen Szerződés hatálya alatt a Vállalkozó a honlapján, üzleti levelezésén és marketing anyagain a Megrendelő logóját referenciaként térítésmentesen feltüntesse és a Megrendelőre, mint üzleti partnerre referenciaként térítésmentesen hivatkozzon.

5.5. A szerződő Felek rögzítik, hogy a vitás kérdéseket elsődlegesen megkísérlik békés úton rendezni, ennek meghiúsulása esetén értékhatártól függően kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság, illetőleg a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét.

5.6. A jelen Szerződés által nem érintett kérdésekben a Ptk. és az egyéb vonatkozó magyar jogszabályok az irányadók.

Copyright © 2020  A-Lab Pharma - a-lAB MEDICAL - ARVALI KFT. - All Rights Reserved.

  • HOME
  • RÓLUNK
  • ÜZEMORVOS- A-LAB MEDICAL
  • VÁLLALATI SZŰRÉS
  • VÉRVÉTEL BUDAPEST
  • WEBSHOP
  • KAPCSOLAT
  • BLOG
  • ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ
  • ÁSZF (Kereskedelem)
  • ÁSZF (Labordiagnosztika)
  • Felhasználási feltételek
  • A-Lab Medical Adatvédelem
  • A-Lab Medical ÁSZF

Powered by

Ez az oldal sütiket (cookie-kat) használ.

  

Weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk a webhely forgalmának elemzésére és a webhely élményének optimalizálására. A sütik használatának elfogadásával az Ön adatait összesítjük az összes többi felhasználó adataival. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.

ELUTASÍTOMElfogadom